luni, 23 februarie 2009

Marunt si stins

M-am luat cu prezentul şi cu întâmplările

Am căzut încă o dată în capcana nimicului

Biruitor

M-am uitat în oglindă doar bărbierindu-mă

Atunci când oricum mi-e urât să mă văd.

Am uitat de bucuria ninsorii şi de farmecul frigului

De iarna sfioasă ce-mi fuge şi azi din priviri

Inima mea, ceas bătrân, rotunjind amăgirile

A zorit înspre mâine-poimâine, săltând.


Dar ce să fac dacă-s om cu speranţă şi dragoste

Dacă-s os de furnică şi suflet de greiere mut

Cum să-mi opresc fericirea la marginea câmpului

Şi cu bulgări bătând-o

S-o întreb de-i e cald sau i-e frig?

Ce să fac dacă-s om cu speranţă şi dragoste

Şi cu ochi disperaţi ce se uită întruna la timp

Cum să nu ştiu că sfârşi-se-vor până şi iernile

Iar primăverile-verile pot sări peste mine oricând?


Am uitat de bucuria ninsorii şi de farmecul frigului

Mi-am uitat fericirea cosită la margini de câmp

Am căzut în capcana nimicului biruitor

Vrerile mele de furnică nevolnică

Se pierd pe cărarea măruntului

Iar glasul de greiere negru se stinge din dragoste blând.

Dumitru Mălin



Un comentariu:

Mihai C. Szilagy, ADMINISTRATORUL EDITOR AL SITEULUI spunea...

...Sfinte Dumitre mucenice mare
De înaltă ascultare învrednicit
Du rugăciunea aşterne-o-I la picioare
Domnului altar de mulţămire s-a meşteşugit...

Slutari de la Bucerdea Granoasa, domnule profesor!
Nu am putut uita frumoasa recitare libera din creatiile proprii la Eminescu prezent, trecut si viitor...
Va astptam anual cu drag!
http://mihaitarnaveanu.blogspot.com/

TREZVIE

de Mihai Tarnaveanu

Să fi pe-acel îngust drumeag
Biblic chemându-se Cale
Pe subt cascade verticale
Vei trece demn al vieţii prag

Independenţa mergerii-nainte
O văz cum nu ţine de mine
Nu ţine, vezi bine, nici de tine
De cele lumeşti nu e pendinte

Se prăbuş fortuite toate
De stâncă, de paie, turnuri de-oricare babiloniene
O iau devale ca a iernii-nmuiate troiene
Când omenimea nici nu se socoate

Vei trece demn al Vieţii acela prag
Pe subt cascade pure verticale
Chemându-se-n Scripture Sfinte Cale
De iei doar seama: îngust e-acel drumeag!

Coşlariu,
11/12 Decembrie 2009.